Nov 17, 2015

FIRST STEP? DONE!

Assalamualaikum.

14/11/2015

everything going well. Alhamdulillah.
what a suprise step right?
ramai yang tak tahu.
tahu tahu couple je dengan orang melaka.

sekali,
dah kene RISIK!!!
ALHAMDULILLAH.
the best part of my life.
kalah rasa happy bila dapat dekan.
hahaha. rasa macam nak jerit satu dunia bahagia dia macam mana.

Demi Allah.

saya rasa bahagia sangat bila semua berjalan lancar.
banyak bende yang awak buat kejutan.
dengan hantaran, dengan cincin, dengan rombongan.

i still remember how we knowing each other.
malam tu saya dah habis exam bi sem 2.
13/05/2015.
saya buat people nearby.
ramai yang add hampir 56 orang tapi 15 orang je saya approve.
include awak 15 orang tuh.
dalam ramai ramai bagi no phone suruh misscall.
awak sorang je saya on the spot misscall.

but hey.
macam tak percaya sekarang saya milik awak secara umumnya.
beratus kali saya cakap yang saya still trauma nak couple.
but you always said "its okay, saya tunggu sampai awak terbuka hati"
around sebulan kita langsung tak jumpa.
contact pun ikut chatting dekat wechat then onthephone.

our first meet at third ramadhan.
you bought me to bazaar ramadhan dekat pantai puteri.
from that time i know that you truly ikhlas berkawan.
walaupun pakai selekeh, you still didnt mind that.
i was soooooo nervous at that time.

our second meet you just bought your mother.
its sooooo suprisingnessly that your mother come along just want to give juadah berbuka.
and i still remember its mee goreng.

after 3 month we knowing each other,
you purpose me to be your girlfriend.
siap ade cincin lagi.

after few month,
mama awak tanya "intan sayang am sampai mana?"
dengan senyuman awak tunggu jawapan saya.
dalam hati ni nak je jawap "sampai ke bulan dan bulan bulan seterusnya"
haha. tapi sebab semua dah pandang tunggu jawapan saya.
mau saya tak nervous nak jawap soalan mama awak.
then mama awak terus kata "mama wakil am nak merisik intan boleh?"

like seriesly rasa nak jerit gila masa tu.
happy campur excited campur nak lompat lompat.
then the time was coming.

after three month we had couple,
awak merisik saya pula.

even ramai yang..
"tak rasa cepat sangat ke?"
"baru kenal kot."
"baru bape bulan weh."
"taknak habiskan belajar dulu ke?"
"you still young"
"baru 19 tahun kooot"
"dah puas ke hidup masa muda?"

think that twice before keep asking me.

that is the way he love me.
not just being sweet talker.
daaaaa.

i trust action, not words.



No comments :

Post a Comment